fredag 4 juni 2010

Det legendariska 10 årskalaset

Igår var jag bakis.
I dag har jag förjävla träningsvärk.
10 års-kalaset blev väldigt underhållande.
Fotbollen gick över förväntan, även om mitt lag var bland de sämre (det kändes ju underbart för mig!). Jag sprang som tusan men hade inte så mycket boll, kändes som en bra taktik tyckte jag.
På dryckesbordet under fotbollen fanns givetvis öl.
Därefter till O'Learys och fri bar.
Fri bar är en smula farligt. Blev väl i alla fall fyra mjölk-drinkar tror jag. (Två enorma glas vin och två starköl dessförinnan)
Sedan hade jag nog föredragit att sluta dricka, men blir man bjuden av Robert Laul säger man inte nej.
Vidare gick vi till Soap Bar - tror jag att det hette - där vi dansade loss som tusan, och jag slarvade bort lite inte så dyrbara grejer (en present-påse och ett par leggings, som låg i väskan).
Skickade onödiga sms också.

Mellanrubrik
Folk började gå hem vid två, tre. Men jag hade ju ett morgontåg vid tjugo i sex och behövde fördriva tid.
Jag, Malin och Laul gick vidare till Stureplan.
Jag var för full för Labbet, Laul var för full för Spy Bar.
Jag och Malin gick till Spy Bar, Laul gick själv till Labbet.
På Spy Bar blev vi bara i typ en kvart. Sen gick jag runt i Stockholm i jakten på en tunnelbana.
Typ en halvtimme senare (då jag gått alldeles fel) hittade jag till Rådmansgatan.
Somnade på tåget hem, vaknade lägligt, cyklade hem och sov i tre timmar.
Sen jag var jag som sagt Bakis.
Men många upplevelser att berätta för barnbarnen.

1 kommentar:

Josephine sa...

tummen upp, Therese! ;)