tisdag 5 april 2011

Nu måste jag gå på toaletten!

Jag är utmattad. Delvis för att jag jobbade sex dagar förra veckan, var ledig söndagen, och direkt på jobb i går igen och nu kör jobb till och med fredag. Jag blandar kvällsjobb med dagjobb. Det blir tröttsamt. Sedan var jag på massage i morse. Företagsförmån. 100 spänn för en halvtimme. Sjukt värt. Gjorde fruktansvärt ont. Men jag behöver det. Ska börja gå regelbundet. Mina spänningar i nacken kan vara det som ligger bakom mina skumma migränattacker. Men ja, jag är helt groggy efter den genomgången och skulle helst bara sova. Men vi har fem timmar kvar på arbetsdagen i dag, som redan har varit väldigt produktiv. Det är faktiskt sjukt att jag nu känner mig som en journalist på riktigt. Förut har jag fortfarande känt mig lite som en praktikant eller något i den stilen. Men jag kan verkligen det här yrket och jag kan det bra. Det är en skön känsla att känna. Kan nog ha känt den här känslan tidigare och skrivit om det på samma sätt. Men man glömmer bort det ibland och då är det bra att påminna sig själv. För övrigt ska jag bli vald till ordförande i en förening vid namn Barnens Värld också, där jag varit engagerad i några år. Hur ett ordförandeskap passar mig och mitt schema återstår att se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske dags att tagga ner med extrajobbet då. Inte jobba sönder dig.