fredag 17 augusti 2007

Första inlägget!!

Jippi, nu har jag fixat en blogg och hela världen blev överlycklig :)
I detta första inlägg ska jag bara skriva lite om mig själv och vad som kanske kan dyka upp i denna blogg.

Mitt namn är Therese Josefin Gustafsson och jag är född fredagen den 13:e juli 1990 klockan 10.52, det betyder att det är 330 dagar kvar tills jag fyller 18...
Jag ska börja tredje året på journalistikprogrammet på Rosendalsgymnasiet och jag älskar faktiskt det programmet och den skolan, även om de har sina downs ibland. Journalist är det jag vill bli sedan sjuan och jag är redan en bit på väg att bli det, vissa skulle nog redan säga att jag är det.

Jag skriver för tillfället för tre tidningar. Läroboken (Rosendalsgymansiets skoltidning som förmodligen ska byta namn) Word (Gymnasietidning av och för gymansieelever i Uppsala) och Enköpingsposten (Enköpings lokaltidning med 25 000 läsare) Shit vad jag skryter... Men i alla fall, jag älskar att skriva och journalistika. Det finns inget skönare än att först ha upplevt panikångest innan en intervju, sen klarat av den och haft världens bästa pratstund med någon intressant människa, sen läsa igenom anteckningarna som man inte kan tyda och inte fattar hur man ska få ihop något av, sen sätta sig framför datorn, bli otålig och få lite mera panik över att deadlinen närmar sig och man har inte ens skrivit två meningar, sen plötsligt från ingenstans får man massor med inspiration och bara skriver och så har man en text som man nästan är nöjd med (Man får aldrig bli helt nöjd, så enkelt är det) Man har klarat det och får sen en massa cred från folket.

En av mina egenskaper som jag själv kan störa mig lite på är att jag totalt älskar beröm och cred och allt liknande. Det är en av anledningarna till att jag alltid tar på mig en massa saker, folk blir glada, jag får beröm och jag mår bra (och lite mallig)
Andra egenskaper hos mig kan vara dominant, besserwisser, upprepande, tror att jag är smartare än vad jag är och att jag pratar alldeles för mycket om mig själv.
Positiva egenskaper kanske också borde nämnas för jag hatar inte mig själv och jag vet att jag är en människa som kan vara omtyckt. Jag gillar som sagt att ta på mig saker, jag är ambitiös, jag vill tro att jag är engagerad, hoppas att jag är en bra lyssnare, glad för det mesta, lättlärd (i alla fall när det kommer till typ skolgrejer)
Men den egenskap som jag främst är just nu (om man kunde vara en egenskap) är svullig! Jag älskar att äta allt som är dåligt, jag kan inte låta bli det, så är det bara! Hoppas att jag kan ändra på det nu när skolan börjar snart.

Och nu ska sluta prata om mig själv och istället prata om bloggen.
Jag kommer att skriva när jag känner för det. Ibland kommer det att vara totala struntsaker, ibland kanske något seriöst, ibland vill jag nog skryta, ibland vill jag lägga fram alla mina kunskaper, ibland irritationer, ibland mina tippningar i de stora (eller små) sportevenemang som jag stöter på. Det kan helt klart bli spännande (eller helt ointressant) läsning, men enjoy helt enkelt!

Puss!

1 kommentar:

mia sa...

tessan har en blogg! finally. puss!