onsdag 29 augusti 2007

Idealvecka this far...

Om alla veckor resten av året skulle kunna vara som den här veckan har varit hitills så är jag en glad, väldigt glad flicka.

Det börjar med skola på måndagen. I skolan mellan 8.30 och 15.45. Hyfsat lång dag med massa dryga långa raster, men jag lider inte. Vi har psykologi som är mitt nya favoritämne med Kerstin som lärare, jag älskar Kerstin! Sista lektionen har vi geografi, ett ämne jag trodde att jag skulle hata men där har vi Erik som lärare, jag älskar Erik!
Efter skolan går jag och städar sen drar jag iväg på spinning. Jobbigt men inte så jobbigt som jag trodde. En litteraturkrönika till Word-tidningen skrivs färdigt.

Sen har vi tisdag. Är i skolan mellan 09.30 och 15.30. Har först en kortislektion Mediekommunikation med älsklingskerstin. Sen är det lek med alla jo-elever. enormt soft dag.
Innan skolan började köpte jag biljetter till Sverige-Nordirland den 17/10, herrfotboll för de som inte visste. Biljetterna släpptes 9.00 och det var kö utanför UNT men jag fick de två biljetter jag ville ha, typ.
Efter skolan gick jag och Linnéa på Arfikansk dans. Väldigt roligt och jobbigt på ett härligt sätt.
Jag städar undan en Matte C-läxa när jag kommer hem.

Sen har vi idag, onsdag. Vaknar med träningsvärk i lår (från spinningen och dansen) och i rygg och nacke (från dansen). Jag älskar träningsvärk! Är i skolan mellan 08.30 och 14.30. Har första Engelska C-lektionen med Keith. Jag älskar Keith! Äntligen kommer man att få lära sig engelska. Har sen älsklingsämnet psykologi med älsklingskerstin. Lååång håla som vi fyller med skvaller med historialärarna Tony och Anders. Jag älskar Tony och Anders! Håla fylls även med skoltidningsmöte. Vi lottade om vem som skulle bli chefizz och Michaela blev det. Hon kommer att göra ett bra jobb. Skoltidningen ska styras upp ordentligt i år. Jag är layout-ansvarig och trivs utmärkt med det.
Efter skolan ringde jag lite samtal så jag har styrt upp lite intervjuer till Word-tidningen. Sen drar jag iväg på Core, bålträningen. Också det skönt men mindre jobbigt än förväntat.
Har precis läst på lite engelskaglosor.

På de tre dagar som gått den här veckan har jag tränat samtliga dagar, jag har städat undan läxor så jag slipper bry mig om dem samma dag, jag har bara ätit en mindre nyttig sak (en bulle på tisdagens lek med alla jo:are)
Hoppas peppen sitter kvar veckan ut och att den stannar kvar resten av året. Nästa vecka är det ju Berlin som gäller, så då blir det pepp från alla håll och kanter!

(Det enda tragiska denna vecka är att det sista avsnittet av Morden i Midsomer gick igår och jag insåg att jag bara sett fyra av de åtta som gått och att jag inte sett ett enda hemma hos farmor och farfar, det var alltså första sommaren i mitt liv som jag inte åkte och sov över hos farmor och farfar - så tragiskt!)

Inga kommentarer: