söndag 2 september 2007

The Weekend

Så har snart en helg passerat. Första helgen efter den första riktiga skolveckan - shit vad man har längtat. En fördel när det är skola är att man alltid har något att se fram emot; helgen!

Helgen skulle inledas med en intervju på fredagen och en filmkväll hemma hos Petra. Det blev inget av det. Intervjuoffret dök aldrig upp och jag blev jätteotaggad på filmkvällen, även om jag hade älskat att träffa folket. På bussen hem dock träffar jag mina högstadienördkompisar Charlotta och Fiffi. De är på väg hem till Lottan och jag hänger på. Det blir mysmiddag, massa serious talk och diverse nördhumor (Halt die Klappe!) på fredagskvällen. Inte att förglömma så ritade jag och Fiffi en jättefin teckning till "Sharlotas papa" som fyllde år. Efter det är det övernattning.
Lördagsmorgonen blir helt underbar. Charlotta går ner och dukar fram värsta frukosten. Som jag alltid har sagt: Man kommer till Fröhammars, man äter ihjäl sig hos Förhammars.
Efter frukost är det Melodikrysset och vi löser hela! Charlotta ska iväg och städa hos grannen så jag och Fiffi börjar lägga ett 500-bitarspussel. Tre timmar senare när Fiffi har lämnat oss och Charlotta har kommit och hjälpt till med pusslet så är det färdigt. Vi tittar på lite allsvensk fotboll sen åker vi hem till mig. Lite tv-tittande sen blir vi upplockade av BMW:n. Fett värt då man sparar massa busspengar. BMW:n körs av Nils som tog körkort i torsdags, grattis till honom! Lantisbarnen (jag och Charlotta) får sen guida till Gottsunda där det ska plockas upp en till människa. Vi åker hem till Oscar och tittar på Göta kanal 2, ganska seg film med några bra stunder. Sen får man skjuts hem igen av BMW:n.
Nu är det söndag och det är friidrott på tv. Det gick inget bra för Kajsa. Men spjutet är igång och det är svenskt och en HET norrman med. Idag ska jag på boxningsträning. Det kommer att bli skitkul och riktigt spännande. Micke som är värsta naturbegåvningen har precis börjat boxas och nu ska jag följa med en gång för att känna på.

Sen är det liksom skola igen. Fast jag åker till Berlin på tisdag så det är ganska lugnt. Dock missar jag Sverige-Danmark (mitt hjärta gråter) och kulturnatten. Men det blir nog bra ändå.

Puss!

Inga kommentarer: