måndag 20 augusti 2007

Inför skolstarten

Idag blev det uppenbart för mig att skolan börjar den här veckan. Min närmaste vän Charlotta började idag, så även min bror och syster. Jag börjar på onsdag...

På ett sätt är det nästan bra, det är verkligen inte bra bra men inte helt sämst heller även om det är ganska mycket sämst. Men jag gillar strukturen som skolan kan ge, även om det är väldigt för mycket struktur. Nu när man börjar sista året på gymnasiet, vilket jag inte har insett för fem öre så borde man börja ta tag i sitt liv. Det är alltid den eviga planen - ett nytt läsår, ett nytt sjukt mycket bättre liv. Som alla andra gånger tänker jag tro att jag kommer att lyckas den här gången (även om jag vet att det inte kommer att lyckas så perfekt som man skulle vilja) men hoppet är det sista som överger människan.

Vad är det man ska ta tag i då?
Jag är en människa med väldigt många visioner, många skulle nog tycka för många för mitt eget bästa, men jag gillar mina visioner.
Vision 1: Min hälsa. Ska förbättras till tusen, jag är trött på att trycka i mig sötsaker (INTE) men jag ska skära ned på det i alla fall. Och träningen ska ökas på nu sakta men säkert, simning minst en gång i veckan och utöver det i alla fall två till träningstillfällen.
Vision 2: Min framtid. Mitt brev som jag skrivit till mina australiensiska släktingar ska postas, inom en två-veckors-period, inte så jävla svårt, ska bara ringa till farmor för att få numret till hennes bror som kan ge mig adressen. Målet med brevet är att få reda på lite mer om studiemöjligheter därborta.
Vision 3: Min nutid. Skoltidningen ska det fortsätta jobbas med, vill ta tag i en FN-förening på skolan, måste maila massvis med utländska kontakter, fortsätta jobba med the World's Children's Prize for the Rights of the Child (både på Rosendal och på andra skolor), Word ska jag fortsätta satsa på, förhoppningsvis får jag 25 %-tjänsten på EP och kan tjäna en massa pengar, Sirius-kisoken i alla lägen och snart börjar Basketen!!

Det finns så många fler visioner men de får jag dela med mig av en annan gång annars kommer folk inte orka läsa..

Ha det bäst, hörs snart, puss!

Inga kommentarer: