fredag 4 december 2009

Hejs spejs!

Nu har jag gjort klart det mesta som jag kan göra klart i förväg. Vad gäller min universitetskurs. I fyra dagar har jag skrivit för att få allting klart innan nästa vecka. Då jag alltså påbörjar en heltidstjänst på Aftonbladets sportwebb. Ni får en ordentlig, utförlig uppdatering om det på måndag när jag varit där och skrivit under papper.

Det har gått fyra avsnitt av julkalendern nu. Jag har gått upp 07.15 varje morgon och tittat. Det är ju liksom ett krav. Som med alla andra julkalendrar så behöver de några luckor på sig att komma igång. Och det är bara att inse att julkalendrar inte blir lika bra som när man var yngre. Men man får försöka låta bli att jämföra och se det positiva i det som finns nu. Jag tänker aldrig ge upp mina julkalendrar. Där med basta! Igår köpte jag Jul i Kapernum på DVD för ynka 99 kronor. Det blir lycka att titta på den. Alla pratar om den, men jag minns den så vagt. Så nu kommer jag att komma igen.

Härlig konstrast där. Mina vuxna framsteg med min vägran till att helt växa upp.
Och ikväll börjar På spåret med Kristian Luuk och Fredrik Lindström som programledare. Det blir spännande! (Så fick min inre pensionär också komma till tals).

Puss!

Inga kommentarer: