onsdag 30 december 2009

Transforming

Den obligatoriska EP-bloggen är det nu dags för.
Hade lovat min kära modertidning att jobba ett par dagar över jul/nyår. Och idag är alltså en av dessa två dagar.
Ska snart ut i iskylan för att titta på knattehockey...
Sen jobbar jag nyårsdagen också, so you know. Då börjar jag egentligen 09.00. Men jag är smart och har massa tid över idag och gör klart det mesta till den tidningen. Så kanske jag kan ta lite sovmorgon i alla fall.
Annars går det inget vidare för mig att ändra dygnsrytm. Jag är personen som alltid har gått och lagt mig innan elva och vaknat absolut senast nio. Det senaste året har jag oftast tvingats upp till sex, sju eftersom jag jobbat dagtid.
I och med Aftonbladet är det andra puckar. Jag kommer hem kring två på natten och sover till tio på morgonen.
Lika många timmars sömn, kanske till och med fler. Men jag är evigt trött.
Men det är väl en vanesak, snart har jag förvandlats till en nattuggla och har inga normala vänner kvar eftersom de sover när jag är vaken.

Puss!

1 kommentar:

karin sa...

du kommer alltid ha kvar mig som vän! men normal är jag nog inte ändå :P men vem är det egentligen?:D