måndag 25 februari 2008

Inte namedropping utan to do-dropping

Haha, Bert Karlsson har en Wikipedia på engelska! Den mannen är känd.

Till nästa nummer av Word ska det skrivas ett reportage på ungefär 10 000 tecken och kanske ett personporträtt med Emma Igelström som jag förresten tror att jag hittade på hitta.se vilket är lite läskigt då hon faktiskt är känd. Och utöver detta kanske en liten intervju med Bert Karlsson. Kan kännas som att jag kanske tagit på mig lite för mycket nu när det är dags att börja ta tag i historian och natur/samhällskunskaps-projektet. Nästa vecka sätter även WCPRC-jippot igång på skolan som jag och Charlotta styr över. Med WCPRC-jippo menar jag att alla ettor på Rosendal ska jobba med barnets rättigheter. Dessutom är det deadline för skoltidningen denna vecka och det ska börja layoutas. Word ska delas ut på diverse skolor och dessutom måste FN-föreningen styras upp ordentligt. I helgen är det jobb på EP också.
När ska man hinna träna och övningsköra och kanske umgås med folk?

På fredag ska jag ringa BJ och få reda på hur dödsdömt det är för min del att komma in på studentskivan.

Puss!

3 kommentarer:

mia sa...

therese, du kommer stressa ihjäl dig och dö i förtid (and that's a bad thing). skippa nån/några av de där grejerna, och ät en glass istället!

Josephine sa...

Emma Igelström... visst är hon en sån som simmar? (mycket cred till mig om jag har rätt) ;)

Tessguss sa...

mycket cred till josephine! hon är en sån som simmade förut men tvingades sluta pga bulimi.
stress är en bra sak, för det mesta men jag kanske skippar en sak, vi får se..