onsdag 27 februari 2008

How to be famous

Idag har jag skickat ett mail till en tjej som utger sig för att vara mäktigast i Uppsala. Hon har till och med blivit utsedd till det i Uppsalatidningen. Hon bloggar massor. Jag vill göra en intervju med henne. Några minuter efter att jag skickat mailet blir jag själv omnämnd på hennes blogg. Känns lite coolt må jag säga och jag älskar konceptet med bloggvärlden. Man vill bli upplyft och uppmärksammad, så är det bara.

Att man genom en blogg kan bli mäktigast är också väldigt spännande. Nu tror jag självklart att den här tjejen gör en massa annat men bloggen är ett av hennes vertyg.
Jag vill också bli mäktigast med hjälp av min blogg men jag måste nog uppröra lite mera då och typ tycka en massa saker som jag kan få andra att tycka. Dessutom skulle jag behöva fler läsare och framförallt fler läsare som kommenterar så att det kan bli värsta diskussionen kring det jag skriver. Vad ska man skriva om då? Att jag gillar pälsar och är för prostitution av spädbarn.
Provokation tror jag är nödvändigt för att nå kändisskap och makt i bloggvärlden. Provokation är jag ganska dålig på. Jag får bli känd på något annat sätt istället.

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojsan, vem är det?