tisdag 15 april 2008

Nervis?

En liten nervositetskänsla börjar dyka upp i min mage nu. Det är 22 minuter kvar tills jag ska hålla en 20 minuters lång föreläsning om sportjournalistik för ungefär 60 ettor. En föreläsning där jag konstant pratar. De kommer att tycka att det är jätteointressant men what the heck man behöver utmaningar. Jag känner mig ganska trygg med att stå och prata inför så mycket folk. Jag har redan gjort det tre gånger den senaste månaden så det borde kännas coollugnt, men jag kommer alltid att vara nervös innan ett "uppträdande". Det är precis som att göra intervjuer, jag har säkerligen gjort hundra intervjuer men känner mig fortfarande nevös inför varje, även om det är så att jag intervjuar min mamma. Men det är en del av charmen!

Igår ansöktes det till högskolan. Arabiska och Freds- och konfliktkunskap på distans på Uppsala Univeristet är det som gäller. Lite spännande koncept att lära sig ett helt nytt språk med bara tre lektioner och resten självstudier men som jag redan konstaterat, utmaningar är kul!

Puss!

3 kommentarer:

Karin sa...

Nu kanske du redan har gjort föreläsningen, men jag tyckte att ettorna åtminstone var duktiga på att se intresserade ut...

Tessguss sa...

ja jag har gjort den och jag håller med till tusen! jag gillar våra ettor!

Anonym sa...

Ska du läsa arabiska, Therese?
Säg till om du behöver lite nybörjarhjälp, efter två terminer har jag lite grundläggande kunskaper i alla fall :P
Kulkul!