måndag 7 april 2008

Pepptalk?

Hej mina vänner!
Mycket, mycket, mycket att göra! Men vad gör det? Jag har insett att det alltid löser sig ändå. Eller jag har insett det länge, men det är faktiskt så att allting alltid löser sig. Jag önskar att fler människor förstod det. All denna ångest om mycket och all denna förtvivlan över ännu mer, den är oftast helt obefogad. Okej, det är jobbigt i ett läge, jag kan också må väldigt dåligt ibland på grund av flera saker, men man överlever ju alltid eller hur? Det går alltid att hitta nya vägar!
En viktig del i mitt liv för att ska rulla på är framförhållning och flexibilitet, två långa fina ord på f. Först är det en fördel om du vet vad som väntar dig den närmaste framtiden och dessutom vet när du ska göra vad för att det ska funka. Men dyker det upp olika saker som gör att det blir förändringar i planen så måste du kunna anpassa dig och hitta en ny lucka som passar i schemat. Ibland är det svårt, ibland även omöjligt men då får man helt enkelt acceptera det och gå vidare. Ibland presterar man inte så som man önskat, men det går alltid att förbättra sig, och prestationen kanske inte alltid ligger i resultatet.
Det dryga är att man alltid inser att det alltid löser sig en väldigt lång tid efteråt, man borde inse det när man är mitt i det. Fast samtidigt kanske det inte är så bra heller, man behöver vara på helspänn för att prestera och genomföra saker. Men denna helspänning får inte göra så att du mår dåligt, det är det viktigaste!
Så mina vänner efter denna predikan vill jag säga: Må inte dåligt och det kommer ordna sig, det gör det alltid!!

Puss!

1 kommentar:

Karin sa...

det där behövde jag