onsdag 23 april 2008

Jag vill!

Jag känner att jag måste skriva ett blogginlägg men jag fattar inte varför, jag har inget att skriva.
Jag vill tycka saker och jag vill skriva inlägg som kan betyda något för någon. Tycker inte jag något? Jag vill inte vara en passiv människa som inte bryr sig om saker. Samtidigt tycker jag det är viktigt att veta när man faktiskt inte behöver bry sig. För att bry sig kan ibland gå för långt. Fast det där tror jag inte på alls. Skulle människan inte bry sig skulle ingenting hända! Drivkraft och intresse är det som utvecklar vår värld och det grundar sig i att man bryr sig.
Så varför bryr jag mig så lite då? Eller jag kanske bryr mig, men jag agerar alldeles för lite. Jag vill påverka och förändra! Jag vill göra skillnad, jag vill betyda något för någon annan!
Hur ska detta gå till? Det vet jag inte riktigt än, men tro mig jag ska komma på det! Jag känner att jag kommer att lyckas, även om det tar hela livet, då har jag i alla fall något att sträva efter genom livet liksom.

Puss!

1 kommentar:

Karin sa...

men snälla du, du är en av de mest bryom-iga och agerande människr jag känner! No pressure!