lördag 3 maj 2008

Ta tillfället i akt

När man väntar på ett finalpass i Dans-SM känns det helt perfekt att fördriva lite tid med att skriva blogg. Det blir mer och mer sällan nu för tiden vilket är både tråkigt och dåligt. Men jag håller till stor del bloggandet uppe i http://hundradagartillfrihet.blogg.se så där kan ni alltid läsa om ni känner att ni saknar mina skrivna ord.

Vad händer i livet kan man ju undra. Jag känner att det händer ingenting och allting på samma gång. Det borde kanske förvirra men på något vis känns det ändå helt okej, ibland känns det till och med mer än okej. Dock får det aldrig kännas mer än okej under längre stunder för man måste ju samtidigt komma ihåg att livet ska vara hårt. Det som är hårt i mitt liv just nu är en hemskrivning i filosofi, ett fördjupningsarbete i filosofi, fyra prov i tyska, en prov i naturkunskap, en redovisning i geografi och lite sånt där.
Men jag förstår inte varför det alltid ska leda till att jag klagar över saker här. Jag vill att mina inlägg ska leda till att jag bara hurrar över livet och allt som här därtill. Det jag kan hurra över i mitt liv just nu är att jag har ett jobb, som dessutom är roligt och som kommer att ge mig mycket pengar i sommar, snart är det studentdags, jag har så himla många fina vänner som jag avgudar över allt annat och mycket, mycket mer.
Summan av detta blir att livet är hårt och bra och nu ska jag snart iväg på dans.

Puss!

Inga kommentarer: