torsdag 22 maj 2008

Leva livet

Nu finns tiden igen. Tiden att blogga. Det var ett tag sedan som man hade dötid som man faktiskt kunde slösa bort litegrann. Idag är det torsdag och den här veckan har jag haft en riktigt lektion och det var i måndags. Ändå har jag varit i skolan alla dagar och städat undan de sista uppgifterna. Nu är det bara en kort svenskatext kvar och jag vet inte vad jag ska skriva. Vi ska skriva om "de två tomaterna som skulle gå över vägen"-skämtet. Jag har redan skrivit en artikel och en dikt, det behövs en tredje text.

Sinnesstämningen jag befinner mig i just nu är lite svårplacerad. Jag fattar inte varför jag aldrig kan nöja mig med en känsla, det är ju bara att bestämma sig. Det är mycket som händer i livet snart, det är mycket som händer redan nu, på olika nivåer i ens liv. Ibland bryr jag mig inte, ibland är jag toktaggad och ibland helförtvivlad. Jag menar inte att jag är själv om detta, säkerligen känner i princip alla igen sig, men jag blir bara så trött.
Men nu är det bara att leva livet!

Puss!

Inga kommentarer: