tisdag 20 maj 2008

Klockrent

Skivan kan ni läsa om på http://hundradagartillfrihet.blogg.se!!
Där kan ni även läsa om mycket annat som händer i mitt liv, ska ni veta. Kan kanske kännas lite överflödigt med två bloggar men de kretsar kring lite olika säker ska ni veta.

Om tre veckor och två dagar ska jag tatuera mig. Alltså om två veckor och två dagar är det STUDENTEN! Men nu var det tatueringen jag tänkte skriva om i vilket fall.
Jag ska tatuera en körsbärsblomma från filmen Mulan på min höft. Bild har lagt upp tidigare här på bloggen, typ i februari eller mars tror jag. I vilket fall är jag så himla nöjd med det motivet, det växer för mig varje dag. Ni fattar inte hur mycket den lilla blomman kommer att symbolisera.
Först och främst är blomman så otroligt fin. För det andra är filmen Mulan en av mina favoritfilmer. Blomman gör mig glad och inspirerad. Och förstår ni hur mycket Mulan i sig står för. En ung kvinna som älskar sina föräldrar som är stark och intelligent. Hon ger sig in i krig för att rädda sin far. Hon ger sig in i ett killgäng och bevisar att det inte bara är muskler som vinner krig. Hon är självständig och jävla enormt häftig! Hon är allt jag vill vara. Samtidigt symboliserar blomman en knopp som inte slagit ut i början av filmen och när den har blommat ut har även Mulan det och blivit en fulländad mogen kvinna som inte tar någon skit. Jag kan bara hoppas att jag en dag kommer att slå ut som blomman som jag snart kommer att ha på min höft!

Puss!

Inga kommentarer: