tisdag 6 maj 2008

Hej jag är nya Bengt!

Igår jobbade jag. Jag var på ESK-Qviding, fotboll för de som inte vet, i Superettan spelar de, Superettan är Sveriges näst bästa serie i fotboll. Fotboll är och förblir alltid my number one så att säga. Det är så himla roligt att bara titta på, även om matchen bjuder på pissigt spel, vilket var faktumet igår. Intresset för fotboll bland sportjournalister är ofta väldigt stort, därför befann sig alla EP-sportare på Enavallen igår. Men det var jag som skulle skriva matchreferatet. Det är så roligt att skriva om något som man brinner för, allt känns så mera kreativt.
I vilket fall så är jag fortfarande ny på EP-sporten och jag har inte träffat alla idrottspampar i Enköping. Därför är det alltid någon ny som jag presenteras för när jag kommer till arenan.
"Det här är Therese Gustafsson, hon är nya Bengt Johansson". Bengt är den jag vikarierar för. Efter Bengt-liknelsen tillkommer alltid:
"En snäppet snyggare version" eller något i den stilen. Alla idrottspampar är män och direkt efter att den kommentaren kommit märks det på dem att de antingen ångrade att de sa det eller att de lägger till:
"Fast självklart är det prestationen som har betydelse, inte utseendet".
Det är fint att de inte vill kränka mig eller vara kvinnoförnedrande på något vis men jag tar inte illa vid mig. Jag vet att jag är tjej och att jag gör ett bra jobb. Att de säger att jag är snygg tar jag bara som en komplimang. Varför ska jag bli upprörd över det?
Men det är fortfarande väldigt bra att de tänker på sitt beteende. Men jag vill inte bli specialbehandlad heller, jag kan ta det mesta. Även om en komplimang om att jag skriver bra gör mig stoltare än att jag är snygg, så är alla komplimanger komplimanger och de ska man ta åt sig av. Så är det bara.

Puss!

Inga kommentarer: