torsdag 19 juni 2008

Eller?

Det som inte fick hända är på väg att hända. Eller har det redan hänt? Eller är det bara ren inbillning? Inbillning är det nog inte, men än går det att stoppa. Eller går det? Jag tycker inte om hur det här utvecklas. Det gör jag verkligen inte. Eller gör jag? På något vis känns det annorlunda. Eller gör det? Velandet känns i alla fall inte annorlunda. Det är mer bekant än någonsin och jag hatar det. Eller kanske inte? Jo det gör jag. Jag vet att det är meningslöst, det gör jag, men vad kan jag göra åt det? Någonstans finns det något som skiter i att det är meningslöst. Något som till och från är starkare än allt annat. Men jag vet hur något ska kvävas, eller jag hoppas att jag gör det. Det kan ta ett tag att klura ut det, men jag kommer att göra det. Eller kommer jag? Klart jag kommer! Jag har gjort det förr.

Puss!

Inga kommentarer: