söndag 29 juni 2008

Spårat


Ni (och många fler) får mig att må bra :)
Jag vill skriva av mig! Men vad vill jag skriva av mig om? Jag behöver rensa mina tankar eller framför allt definiera mina tankar. Men jag vill inte göra det för allmän beskådan här. Jag vill inte heller skriva ett till blogginlägg som känns nere, jag vill skriva ett inlägg som känns uppåt.

Vad får mig att känna mig uppåt? Det finns mycket, bra musik, fotboll, choklad, vissa människor. Jag är lyckligt lottad som har så många av dessa människor som får mig att känna mig uppåt.

För att byta spår helt och hållet. Såg precis reklam för ett tv-program som heter "Det sociala spelet". Det sociala spelet kommer jag aldrig att förstå. Eller det går ju att förstå i stort, men det spelas ju olika sociala spel mellan varje människa. Vissa människor spelar efter andra regler helt enkelt. Vissa människor mer än andra. Dessa människor kan man antingen imponeras och fascineras av eller så känner man sig stött, förvirrad och irriterad. Förmodligen alltihop på samma gång när det gäller de flesta av dessa människor. Jag har träffat några under min livstid och jag känner att man kommer att träffa många, många fler. Men jag är nog en sån person som mest fascineras av dem, okej viss irritation mellan varven, men mest fascination. Jag tycker om att lära mig olika sorters människor. Funderar på om det kan spela in i mitt så kallade karriärsval. Som journalist träffar man väldigt mycket olika människor som man måste kunna hantera, och framförallt som man måste kunna få ur det man vill ha av dem.
Det är en egenskap som jag fortfarande har kvar att utveckla. Jag kan tycka att jag ibland är ganska bra på att snabbt förstå personen, men sen måste man ju på ett smidigt sätt få den att göra/säga det man vill att den ska göra/säga. Men än är jag ung, jag har tid på mig att lära.

För att byta spår en gång till, eller att gå tillbaka lite till det första spåret. Det är EM-final i detta nu mellan Tyskland-Spanien. Jag har haft fel om allt som jag har trott om det här mästerskapet förutom resultatet i Sverige-Spanien-matchen. Så nu när jag säger att Spanien vinner, innebär det att Tyskland vinner. Fast nu gjorde Spanien 1-0! Och nu ska jag nog ägna min uppmärksamhet till matchen. Jag känner mig avskriven också.

Puss!

Inga kommentarer: