fredag 4 juli 2008

En fredag - helt värdelöst, helt osammanhängande och helt klart tidsfördrivande

20.15 En till tragisk men bekväm fredag. Jag hatar att sitta här återigen samtidigt som jag ändå tycker om det. Skulle jag inte tycka om det skulle jag ju göra något åt det. Det är ju också lite så att man inte kan göra så mycket åt det heller. Kommer man hem vid åtta på kvällen och sen vet att man måste gå upp tio dagen efter så blir man inte jättetaggad. Okej, tio är inte så jävla tidigt men det är fortfarande en tid man måste passa. Och sen har man ju ett jobb att sköta när man väl gått upp och då kan det vara bra att ha fokuset med sig. Imorgon ska jag visserligen bara titta på rugby, men det är en pers i sig. Hoppas det är fint väder!

20.39 Jag tycker om att skriva om saker som faktiskt har en innebörd och som folk kan relatera till och som kan få folk att fundera. Att jag klagar på mina fredagskvällar hör inte till det området. Frågan är vad som gör det. Man går ju och funderar på väldigt många olika saker men när man sätter sig för att skriva kommer man inte på någonting. Och vad är poängen med att skriva det, funderar jag på nu? Det här är ett helt värdelöst blogginlägg.

20.49 Sms från Mia, det lilla barnet som är i Göteborg och umgås lite med Bruce.
Cause baby we were born to ruuun!

21.15 Det är en Jönssonligan-film på tv nu som jag inte tror att jag har sett. Eller jag känner igen titeln, det är den första som Dynamit-Harry är med i. Men handlingen känns helt obekant. Det känns nästan lite obehagligt om det är så att jag har gått miste om en hel Jönssonligan-film. Sicken tur att jag valde att stanna hemma och sega.

21.53 Nu tog filmen slut och jag kände nog igen slutet i alla fall. Då är frågan, ska jag titta på slutet på 8 Mile eller Scream 2 nu? Har ju inte sett början på 8 Mile så det känns lite ovärt. Jag såg ju första Screamfilmen förra fredagen, eller delar av den, så kanske att tvåan kan locka.
Varför är ingen annan lika tragisk som jag och sitter inloggad någonstans och pratar med mig?

21.56 Vart tog min ungdom vägen? Vart tog mitt liv vägen? Vart tog min sommar vägen?

21.58 Åh Mamma Mia-filmen måste jag se! Helt klart årets film! Musikal är grejen! Tänk om livet vore en musikal! Jag har alltid sagt att livet skulle vara som en musikal, jag har till och med försökt få livet till en musikal genom att dansa på borden i grupprummet i skolan. Om jag ändå hade gjort det på ett bord i matsalen och sen fått med mig hela skolan. En av mina drömmar som jag har kvar att uppfylla.

22.14 Oj vad jag hoppas att jag får åka iväg på Norrköping-ESK på torsdag! Det skulle vara så kul att få åka iväg på den första bortamatchen någonsin. Tåg till Norrköping är faktiskt inte dyrt alls och de gick bra tider. Måste börja höra mig för om det på söndag.

22.20 Fan, det regnar imorgon! Och på söndag. Men imorgon var ju helt klart jobbigast! Ska jag sitta och titta på rugby i regn?!
Höjdpunkten imorgon är annars att jag ska köpa avokado och keso. Oj vad jag har suktat efter keso länge nu. Imorgon känns som helt rätt dag att satsa. Sen ska jag satsa på mina efterlängtade tortellinis på söndag.

22.55 Gud vad journalister framställs som egotrippade djur på film. Jag hatar journalister men respekterar ändå deras jobb. Jag ska ju själv bli en är tanken. Men egotrippade djur som i filmerna tycker jag inte att vi är, även om vi kan vara ganska nära ibland. Har precis skrivit en krönika till Enköpings-Posten om sportjournalister och hur besserwissriga vi kan vara. Det blir kul att se reaktioner på den när den publiceras.

23.12 Hur mycket kan man tänka på en och samma sak? Hur länge kan man tänka på en och samma sak? Varför fortsätter man tänka på en och samma sak? En och samma sak blir ganska irriterande i längden och meningslöst.

23.17 Åh Patrik Isaksson släpper ett samlingsalbum! Det har jag längtat efter länge. En perfekt födelsedagspresent till lilla mig!

00.11 Nu är det bara åtta dagar kvar till jag fyller 18!

00.22 Scrubs räddar min kväll och folk blir lite aktiva på msn. Jag blir glad.

00.31 Ett Scrubs-avsnitt som jag inte har sett. Nu börjar dessutom klockan bli lite mycket. Jag börjar bli trött och behöver nog sova ganska snart. Men jag måste ju titta klart på Scrubs.

00.56 Puss!

Inga kommentarer: