söndag 27 juli 2008

The klump

Imorse vaknade jag med den där klumpen. Klumpen som jag inte har haft på väldigt länge. Klumpen som man inte alls trivs med att ha. Klumpen som oftast är ganska oförutsägbar och som man inte riktigt vet vart den härstammar från även om man kan gissa.
Jag och klumpen var väldigt tajta och träffades regelbundet under min tid på högstadiet. Men under gymnasiet har den dykit upp allt mer sällan, nästan inte alls faktiskt. Och inte har jag saknat den. Men nu alltså imorse, från ingenstans egentligen dök den upp.
Klumpen har en tendens att störa hela ens levnadsrytm och en så kallad nereperiod brukar oftast följa. Tur att jag jobbar hela dagen och dessutom har det rätt stressigt så att man kan ignorera klumpen.
Hur länge klumpen stannar vet man inte, det får tiden bestämma. Ofta är det bara något litet som kan skrämma iväg klumpen men ibland kan det krävas stordåd.
Det är spännande att man inte kan styra över den här klumpen. Även om hjärnan är med en, likväl hjärtat så vet klumpen alltid bäst ändå och trotsar allt annat.
Jag försöker se på klumpen som en vän. Jag vill tycka att klumpen inte bara för med sig dåligt utan att den också för med sig något bra. Dock är klumpen svår att tycka om även fast jag vet att man behöver ha en klump för att veta hur det känns att inte ha en klump och då kunna njuta extra av att man är klumpfri.
Precis i denna stund känner jag faktiskt inte av klumpen men om jag känner klumpen rätt är det bara tillfälligt. Klumpen kommer inte bara på besök över dagen.

(Ordet klump förekommer 22 gånger i det här inlägget och nu ska jag äta. Har jobbat i fem timmar och har minst fem timmar kvar. Det är mysigt)

Puss!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Det borde finnas någon typ av klumpmedicin. Varför finns det inte egentligen? Det borde jag tamejfan ta och uppfinna. En riktigt redig klumpmedicin till dig Therese, en riktigt redig klumpmedicin..

Jag hoppas mitt klumpiga klumpinlägg om botemedel mot klumpar i magen minskade din klump en aning.

Kram från klumpexperten!

(I detta inlägg förekommer ordet klump 8 gånger!)

Tessguss sa...

du har uppfunnit klumpmedicinen redan fröken klumpexpert! ett klumpigt inlägg som ditt klumpiga inlägg trollade bort min klump, i alla fall lite grann :)

Kram från klumpinnehavaren!
(I detta inlägg förekommer ordet klump sex gånger :))

Anonym sa...

åh va klump va ett gulligt o fint ord! borde man säga mer ofta...

Anonym sa...

jag förstår precis vad du menar med klump! har en stor klump i magen just nu jag med! jag skickade ett sms till dig idag helt automatiskt och frågade hur det gick med mobilen:P hur borta får man vara xD men hoppas din klump försvinner! vi kan prata massa sen så du får lite ur dig, då brukar det kännas bättre:)

Anonym sa...

Jag brukar tvinga bort mina klumpar med träning. Det funkar oftast!! Sköt om dig, Therese :)

Anonym sa...

Jag har lidit av "klump" sen mars Oo