tisdag 29 juli 2008

Don't think!

Varför är alla bra repriser mitt i natten samtidigt? Jag vill sova men det är svårt att gå och lägga sig när man vet att ett bra program väntar.
En av två lediga dagar avverkade och den har varit fylld. Effektiv och underhållande. Det är bra att hålla sig i farten så man inte segar ihop totalt och tänker för mycket.
Idag har jag äntligen diskat (två och en halv veckas disk är mycket disk ska ni veta!), varit på banken, lämnat post, bokat tvättid, badat och solat med Hanna och Isabell, fixat med mobilförsäkring och varit på polismyndiheten två gånger för att få rätt papper och avslutat dagen med att träffa Charlotta och Nils för att äta på Burger King och prata ut lite.

Tanken är att morgondagen ska bli fylld också. Tvättid mellan 10.30 och 14.00. Under den tiden ska det bytas lakan och dammsugas också. Nu ska det tas tag i livet är tanken. Sen ska jag ner till stan till tre och fika med massa mysigt folk. Halv sex träffar jag Malin för att hjälpa henne shoppa skor bland annat och Karin kanske också hakar på. Måste hinna handla bröd och mjölk också och steka pannkakor till matlåda. Solen vill man ju också utnyttja. Och det är ju tisdag, så kvällen måste avrundas med Morden i Midsommer! Nästsista avsnittet och jag har bara hunnit se ett och ett halvt! Kanske att jag får nytt sim-kort imorgon också och en ny telefon. Annars händer det på onsdag.

Onsdag och torsdag jobbas det. Fredag är sen ledig den med. Och oj vad den måste sysselsättas! Just nu ligger tankarna på bad på dagen, middag at my place med lite vänner och billig utgång därefter. Då när jag går ut ska inte den nya telefonen få följa med! Flyttar nog över sim-kortet till den gamla eller låser in den i garderoben i alla fall.
Lördag är också ledig. Riktigt skön vecka detta! Då vill jag inte vara sliten, utan den dagen skall också utnyttjas till tusen. Men hur? Några idéer? Sen blir det jobb hela söndagen.

Aktivitet är det bästa receptet mot allt! Det är mitt tips till alla!

Puss!

Inga kommentarer: