måndag 21 juli 2008

Hästhoppspaus

Jag lovade ett inlägg om min lördagkväll/natt så varför inte knåpa ihop ett sådant nu när jag inte finner skrivglädjen till att skriva ihop en text om OS-hästhopparen Lotta Schultz.

21.14 får jag ett sms som säger "Kan DU INTE KOMMA HIT? Till Oscar. Nu"
Det är från Nils mobil men det är min käre vän Charlotta som skrivit. Eftersom jag haft världens segaste dag och försökt ragga kvällsplaner men misslyckats så kändes detta väldigt peppande. Så det var bara att hoppa in i duschen, klä på sig, sminka sig och springa till bussen, alltihop på mindre än en halvtimme. Det måste jag påstå är något slags rekord.
Hos Oscar var det drag, mycket folk. Det spårade ut lite grann och grannarna klagade lite vilket blev signalen för att det nog var dags att dra sig mot stan. Efter ganska många om och några men så var vi på stan. Vissa gick in på diverse krogar, jag, Charlotta, Nils, Henke, och 91:orna gick till Max och åt istället. Det var trevligt! Tredje Max-besöket på fyra nätter, känns stabilt måste jag säga.
Sen gick jag och Henke till People för att möta upp två fulla kamrater som skulle till Gyros (kebabdags liksom). Eftersom bussen inte gick på ett tag följde jag med dit.
Det var ju jobb som gällde för mig dagen efter. Så halvtre-bussen hem blev perfekt, hann med att sova ungefär sju timmar innan det var dags att gå upp, vilket är mer än lagom. Älskar mina arbetstider och efter denna helg så vet jag att det är fullt möjligt att festa och jobba dagen efter, så länge det tas hyfsat lugnt.

Nu följer en vecka med ungefär samma koncept. Festa och jobba. Eller jobb idag måndag och imorgon tisdag. Sen blir det utgång med Malin och Aila så här långt på onsdag (alla som kan följer med! Förfest hemma hos mig), vid fint väder kanske onsdagen inleds med sol och bad med mamma. Torsdag, tidigt på morgonen ska jag iväg och åka Ålandsbåt med Ulrika, handla in lite förnödenheter kanske. Sen jobbar jag på fredag, festar hemma hos Ulrika på kvällen för att sedan gå ut med Karin och de som vill (alla!) senare på kvällen/natten. Vid tur behöver jag inte jobba alls på lördagen utan njuta av solen som det sägs att det ska vara just nu i alla fall och sen avslutas veckan med att jobba hela söndagen. Värd vecka helt enkelt!

Och nu ska jag skriva om hästhoppning, så det så!
Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Veckans planer låter ju super ;) Jag ringer dig imorrn ang utgången! Puss <3