onsdag 18 juni 2008

Massor

Det är bra när man håller vad man lovar. Det gör inte jag. I alla fall inte vad jag lovar mig själv. I det här fallet höll jag inte vad jag lovade alla (hur många som helst) som läser den här bloggen. Men nu ska cliffhangern få en fortsättning (några dagar senare än lovat).
Om vi börjar med fredagen då min inkorg inkasserade ett oväntat sms. (eller ja, det började några dagar tidigare med flera oväntade sms, men på fredagen kom the mest oväntade)

Ja, jag sitter och trycker på än så länge ej bekräftade planer på att åka och hälsa på dig. Tänkte ändå ta tåget dit och handla lite mat, så man skulle kunna säga att jag har vägarna förbi :) Har du plats i fotbollssoffan?

Spontanitet är kul och jag brukar vara en så planerad människa annars och den här personen hade jag inte träffat på ett tag, så några timmar senare var vi två i fotbollssoffan. Holland-Frankrike och Holland vann stort och övertygande (de vinner EM).
Det blev lördag och Sverigematch var ett faktum. Med väldigt kort varsel bestämde vi oss för att förflytta oss till Stockholm för att se matchen på storbild. På två timmar skulle vi försöka klara det. Vi hann i tid, fast vi kom inte in på varken Kungsan eller Skeppsbron och sen började det spöregna, jag sinkade laget med min bristande ålder så vi kunde inte sätta oss på närmade uteställe, istället offrade vi första halvlek och åkte ut till Stockholmsförorten för att se andra halvlek. Vi missade då Zlatans (ord är överflödiga för att beskriva hans geni) mål. Men det var skönt att inte stå i spöregn. Riktigt surt att Spanien petade in det sista målet i de sista minuterna, men det är smällar man får ta. Idag vinner vi mot Ryssland istället!
Efter matchen gick mitt sällskap lös på Dj-utrustningen och det ramlade in lite mer folk. Det var trevligt, även om jag kanske inte framstod som den mest sociala människan då jag hittade en väldigt intressant fotbollstidning. Men sen tillkom det fler människor som dessutom var en aning förfriskade. Jag älskar att prata med påverkade människor, det blir aldrig tråkigt!
Sen skulle det tas taxi från Skarpnäck till Hökarängen, lättare sagt än gjort men till slut svarade ett taxibolag.
I Hökarängen väntade en väldigt skön säng med nytvättade lakan.
Söndagen blev en seg dag, precis som söndagar brukar bli. Den fick en liten extra twist tackvare Portugal-Schweiz-matchen (en match utan någon som helst betydelse egentligen). Dessutom åts det calzone på Kungshallen, världens bästa pizza!
Men matchen som skulle ha resulterat i en massa pengar och lycka förstördes av en helt, helt värdelös domare! Men man får inte deppa ihop.
Det blev en natt till i Stockholm. Dock skulle det även bli en tidig morgon var det tänkt eftersom herrskapet jobbade, men en sjukanmälan fick det bli istället. Mitt yrke går det dock inte att sjukanmäla sig till så vid tvåtiden var det dags att bege sig tillbaka till Uppsala igen.

Det blev en helhelg. Totalt oplanerad, oerhört oväntad och riktigt trevlig. Spontan borde man vara oftare. Min sommar som kommer att vara ganska händelselös behövde det här!

Puss!

Inga kommentarer: