fredag 27 juni 2008

Playing with fire

Det är bara en lek. Helt klart. Det finns ingen tanke bakom, det bara händer. Jag tycker om att leka, men jag vill göra det på mina villkor. I den här leken finns dock inga villkor. Det är en lek utan poäng. Det är en farlig lek som kan resultera i ganska mycket krångel. Men har man gett sig in i leken, får man leken tåla.
Hur lätt är det att dra sig ur leken? Mest troligt inte lätt alls. Förmodligen borde man börja dra sig ur innan den sätter igång på riktigt. Men det är lättare sagt än gjort. Är nog redan för involverad.
Det är en lek med tvära kast och vida svängar. Höga toppar och djupa dalar. Helt utan att egentligen vara någonting. Absolut helt utan att vara någonting! Det kan nog inte ens räknas som en lek, mer ett spel där man inte vet vad som kan hända. Fast hade det varit ett spel hade det funnits regler och strategier, det gör det inte. Det här är helt ologiskt, vilket förmodligen ska vara en del av charmen. En charm jag förstår till och från, en charm jag inte ser en gnutta av till och från.
Men livet är ju en lek, det är inte mer än så. Och livet är hårt. En hård lek som man får lära sig att hantera. Och jag säger alltid att jag gillar utmaningar och hårda tag så det är bara att bita ihop och se vart det leder.

Puss!

Inga kommentarer: