fredag 28 augusti 2009

Personal Jesus

Jag har fått räkningar från "Spärrservice". En tjänst jag verkligen inte beställt. Nu har det kommit inkassokrav, så om jag inte betalar 655 kr så skickar de Kronofogden på mig. Typ.
Jag hatar telefonförsäljare som lurar en rakt igenom.
I början på sommaren ringde någon pratglad kille och tjatade. Jag accepterade att de skulle skicka information till mig om detta. Men jag fick en räkning. Och en till. Och nu detta.
Jag vet att jag har rätt så detta löser sig väl hur som helst. 655 kronor skulle jag kunna ha lite roligare för.

Påtal om roligt så är det utgång ikväll. Men jag tar det lugnt. Jobbar ju imorgon. Alkoholintaget slutar efter förfesten. Väldigt smidig taktik, funkar faktiskt riktigt bra. Sen MÅSTE man tvätta bort sminket innan man går och lägger sig. Annars svullnar ögonen ännu mer och det blir tydligt att man festat. Säger en erfaren jobba-dagen-efter-festare. Hoppas ingen potentiell arbetsgivare kommer att läsa detta. Men nu vet jag även att min kollega Jenny på hemtjänsten hittat hit. Men det är smällar man får ta. Jag är den jag är och jag gör ett bra jobb. Det viktigaste liksom.

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha va rolig du är!Min kollega Jenny hihi!
Jag loooooooooovar att inte skvallra att du partajjat:-), du e nice o umgås m iaf på jobbet haha!o det har du ju fått bekräftat genom sms av ngn annan m fnisssss