torsdag 17 september 2009

Uppoffringar

Fredagskvällen som var planerad till bio och middag med Fredrik blev ändrad till att hänga i Bålsta på en fritidsgårdsinvigning. Å EP:s vägnar.
Jag såg fram emot "a dinner and a movie"-dejt. Men det kommer fler kvällar!
På lördag ska vi i alla fall festa till det.
Och på söndag gör jag nästa frilansgrej för UNT. EM-kval i fotboll för flickor 15,16, år.

En journalistisk helg. Och jag inser nu att det kan komma att bli flera tillfällen då jag måste om/avboka saker. Som frilansare måste jag säga ja till det jag kan få. Delvis för den ekonomiska orsaken, men också för att de ska vilja fortsätta anlita mig. Det gäller att planera långsiktigt. Jag tycker inte om att inte kunna planera exakt, samtidigt måste man vara flexibel och min omgivning får tyvärr försöka ta det. Men jag får dåligt samvete i alla fall.

Puss!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gud vad roligt Therese! :). Vart sprang du in i karln? Puss!

Unknown sa...

På Bryggan? Åh. Underbart! Håller alla tummar för er två då :].