torsdag 8 oktober 2009

Lasternas

Fjärde lediga dagen. Den ni! Helt ledig håller jag mig dock inte. Nu skrivs det lite här och där. Imorgon jobbar jag tidigt igen, det kommer att bli motigt! Menmen, pengar kostar ork, eller vad man ska säga.
Ikväll ska folk till Stocken. Skulle vara kul med en Stockenutgång, har bara hunnit med en sådan denna termin. Men tidigt jobb som sagt, det gör mig en hel del opepp.
Nej, ikväll gosar jag ner mig själv i soffan. Kanske läser en bok, kanske skriver lite, kanske förbereder inför universitetskursen som börjar snart. En chans att få ett försprång.
Ladda mentalt för lördag också. På lördag smäller det ju. Jag hade faktiskt gett upp hoppet om ett Sverige i VM nästa år, men nu jävlar finns ju möjligheten igen. Det var ett tag sen jag var så här laddad för en match, och det känns härligt! Och jobbigt i och för sig. Jag måste skriva bugg samtidigt som jag tittar på matchen. Kan bli intressant.

Sen en sak som jag skulle ha skrivit i bloggen direkt när jag sa det. Innan Allsvenskan började sa jag att det skulle stå mellan AIK, IFK Göteborg och Elfsborg, och då trodde jag mest på AIK.
Vilka tre ligger i toppen idag när det inte återstår många matcher? Jo, AIK, IFK och Elfsborg, och AIK leder. Det är inte slut än, men jag tycker ändå att det var en imponerande tippning av mig.

Puss!

Inga kommentarer: