måndag 26 oktober 2009

Startskottet

Idag skulle jag ha testat konståkning. Men det blev förhinder. Lite tråkigt, lite av en lättnad. Jag började bli riktigt nervös. Jag kan inte åka skridskor, i alla fall inte på taggskridskor.

Det har varit en trevlig helg. Karin och Jennifer har varit hemma. (Båda pluggar ju långtlångt borta numera). På fredagen var det Halloweenfest som gällde och på lördagen blev det partyparty. Igår var vi en smula bakis men jag och Fredrik var så pass ambitiösa att vi tog tag i köket och började på riktigt. Nu är golvlisterna borta och samtliga håligheter och ojämnheter spacklade. Nästa projekt blir att tvätta väggen och börja tapetsera med täcktapet. Som det sedan ska målas på. Golv är beställt och på väg. Köksutrustning och skåp och grejer är färdigplanerat och kan beställas när som helst. Kaklet är också i stort sett redo att handlas in.
Det är kul att göra saker som kräver planering, och se hur det steg för steg rör sig framåt. (Även om det i början kommer att se ut som att det rör sig bakåt.)

Nu ska jag gå och avgöra Billys framtid.

Puss!

1 kommentar:

Jennifer sa...

Haha tog mig 3 läsningar av inlägget innan jag klurade ut vem/vad Billy var xD
Underbart

Du menar en bokhylla va?...