fredag 24 september 2010

Hormons...

Ibland spelar hormonerna ett spratt med ens huvud.
I dag är en sån dag.
Det är helt stört vad det kan göra med huvudet.
Jag har den värsta dagen på månaden i dag. Första hormontabletten efter sockertabletterna på p-pillerkartan.
Just nu är jag i ett så pass stabilt läge i mitt liv att jag inte bryter ihop och gråter som jag kan göra om det är riktigt illa. Men det är fortfarande känslan i magen som man känner igen.
Känslan som egentligen inte är en självklar känsla - bara något.
Jag har definierat det som klump tidigare i bloggen, men klumpen är grövre än det här, man skulle kunna säga att det här är en "klump-light".
Vad man kan göra åt det? Gå och lägga sig när man kommer hem från jobbet. I morgon när jag vaknar är jag förmodligen mig själv igen.

2 kommentarer:

Pokus sa...

Nu blir jag alldeles kall. Jag ska ta min första hormontablett efter sockerpillerna på p-pillerkartan imorgon. Äre verkligen så hemskt?? :S

Tessguss sa...

Det är verkligen inte så farligt varje gång.
Jag hade en dålig dag igår överlag och då kan hormonerna förvärra det mesta. Sen är det väldigt olika från gång till gång. Kan lika gärna vara jag som hittat en dålig ursäkt till att jag är känslomässigt instabil ibland. :)