tisdag 14 december 2010

Det artar sig

Jag har inte skrivit det här än då jag har velat vänta på att skriva under kontrakt. (Vilket jag inte gjort riktigt än, men ändå.)
Men i går gjorde jag min första utbildningsdag på UNT för att i februari kunna börja jobba där på schema.
Därmed har jag alltså jobb när jag kommer hem från Brasilien och det är ju otroligt skönt.
Och efter gårdagen så vet jag att jag kommer att jobba med trevliga kollegor och att med ett schema där jag börjar 15.30 kommer hinna göra en hel del om dagarna.
Jag bor ju liksom i samma stad som min blivande arbetsplats. Och det är underbart!
Jag hinner umgås med folk och träna innan jobbet. Och när jag slutar 00.00 så är jag hemma senast 00.30 och det är en vettig tid att gå och lägga sig.
Det här blir bra.
Tilläggas bör är att jag ska redigera främst, alltså inte skriva. Men det känns lite skönt med omväxling.

Veckoschemat är annars en väldig blandning av nytta och nöje.
Måndag: Träna, UNT 15.30-00.00
Tisdag: Träna, UNT 15.30-00.00
Onsdag: Åka skidor med Charlotta, köpa gran
Torsdag: Träna, Julbord Sportbladet
Fredag: UNT 15.30-00.00
Lördag: Fira Jennifer som gjort klart sin utbildning 15.00, Utgång med förfest hos Sudi som snart åker till Asien
Söndag: Återhämtning med fjärde advent

2 kommentarer:

karin sa...

gaaaahhh! vad kul!!:D:D GRATTIS! vad skönt och glad jag är för din skull!:)

Unknown sa...

Stor grattiskram!