söndag 19 december 2010

Tusen frågor utan svar

Jag är inte återhämtad än.
Julbordet blev alkoholrikt. Har en tre timmars minneslucka men av källor gjorde jag inget överjävligt pinsamt mer än att vara fullast och dylikt. Missbrukade kanske min mobiltelefon en smula också, men som sagt, det är helt svart, tre timmar jag aldrig får tillbaka. Men jag verkar ha haft hyfsat kul i alla fall.
Jag var fortfarande bakis i går kväll men vi försökte oss på en utgång i Uppsala då istället. En betydligt nyktrare en. Med massvis med dans så det var skoj.

Men känslan i hela kroppen är tydlig. Jag har missbrukat alkoholen. Man blir så förstörd. Inte bara fysiskt, även mentalt. Inga klara tankar och sjukt jävla negativ. Jag är inte en negativ människa, men ja. Så är det. Jag ger det några dagar.

Och jag fortsätter att hylla Helen Sjöholm och framförallt Björn och Benny som vet hur man skriver texter.

den enda rikedom ja har,
är tusen frågor utan svar

se dig inte om när du går,
ta den lilla njutning du får
lämna inga dörrar på glänt
vill du ha en chans ta den fort,
ångra aldrig något du gjort
lämna inga dörrar på glänt

börja inte tro nån om gott ,
tvivla jämt på löften du fått
lämna inga dörrar på glänt
alla bara spelar sitt spel,
den som följer regler gör fel
lämna inga dörrar på glänt

tala aldrig om vem du e,
bättre ta emot än att ge
lämna inga dörrar på glänt

Inga kommentarer: