lördag 12 mars 2011

I will be popular

En av årets höjdpunkter är här.
Melodifestivalfinal!
Traditionsenligt samlas det gamla gänget för att titta.
I dag bjuds det pizza och chokladbollar som tillbehör.
Jag har bara sett tre av de bidrag som är med och hört fyra av låtarna så för mig blir det extra skoj att höra alla andra låtar.

Annars har jag dåligt samvete som inte utnyttjar det himla fina vädret. Jag fastnar framför Vinterstudion istället.

Men nu har jag äntligen fått ordning på lägenheten.
Den har sett ut som misär under veckan efter förra veckans förfester.

Åkte ju på bortamatch i måndags och fick en perfekt övernattning i Göteborg där jag hann träffa både Jossan och Malin.
Nu står det ju klart att Sara flyttar till Halmstad i sommar och jag vet fler som eventuellt flytta i höst. Det blir inga kvar i mitt lilla kära Uppsala, som jag känner är hemma.
Fast det är lite svårt. Om jag ska plugga, så finns egentligen inte det jag vill läsa i U-town. Så vi får se vad som händer i höst sen. Helt beroende på arbetssituation.

Annars känns det som att jag jobbar jättemycket, fast jag egentligen inte gör det. Eller jo, en del i alla fall.
Huvudet är fyllt av tankar, men inget allvarligt egentligen. Inget jag behöver ventilera vidare här åtminstone. Nu är jag som sagt mest nöjd med att ha dammsugit.

Inga kommentarer: