fredag 27 augusti 2010

At night

God kväll alla mina små älsklingar!
Nu har vi påbröjat det som skulle vara mitt sista arbetsskift, men icke sa nicke. I dag skrevs kontraktet under. På pappret är jag som sagt kvar på Bladet i ytterligare en månad. Sen blir det ovisst igen.
Jag vill ju resa så fort mitt vikariat är slut här. Men jag vill inte resa bort över julen - julfascist som jag är. Därför skulle jag älska att få förlängt de två månader till som jag kan få, innan Bladet måste låta mig gå eller ge mig fast anställning. (Fast anställning är typ inget alternativ.)
Då kan jag till och med vara ledig hela december, ladda för julen så som jag älskar att göra och sen bege mig till andra breddgrader i januari. Det skulle vara optimalt. Och rent ekonomiskt skulle det vara heaven.

Annars kan jag inte berätta så mycket. Jag vill komma hem härifrån och äta en hemmagjord chokladboll till nattsnacks.

Men ja, nu vill jag avsluta med något spännande, filosofiskt.
Fast jag konstaterar att det börjar bli kallt istället. Alltså, typ, snart vinterkallt. Snart är det på med stora hockeytrunken när man ska till jobbet eller krogen. Så man har har något att lägga alla kläder i. Är det något jag hatar så är det att frysa i onödan. Fast när man ska somna är det mysigt, i lagom dos.

(Man ska inte blogga på kvällstid, det blir bara blaj. God natt!)

Inga kommentarer: