måndag 23 augusti 2010

Förra rubriken borde ha varit "troschock"

Nu fick vi klarhet för en månad framöver i alla fall. Nytt kontrakt med Sportbladet som gäller hela september ut. Det känns faktiskt väldigt skönt. Skjuta upp den jobbiga arbetslösa verkligheten en månad till i alla fall. Jag kan ju mitt jobb. Jag är helt medveten om att jag inte är bland de bästa, långt ifrån, men jag är verkligen inte dålig. Det känns skönt att veta. För jag var dålig när jag började i december - det är helt stört hur mycket jag har utvecklats under det här året. Jag har blivit en journalist på riktigt och byggt upp självförtroendet, som fortfarande behöver växa.
Min chefredaktör på Enköpings-Posten pratade en gång om min "gryende bitchighet", och jag behöver faktiskt lite mer bitch i mig, ska göra allt av den sista månaden för att ge föda till bitchen.

Sen vill jag ge en uppmaning, ett råd, ett visdomsord till alla människor som kan tänka sig att behöva det.
- Sluta tänk på saker du inte klarar av, tänk på vad du faktiskt klarar av. Du kommer att inse att det är en hel jävla del.
Visdom nummer två:
- Att våga vara svag är bland det starkaste du kan göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt grattis!!