måndag 23 augusti 2010

Laundry

Fyra dagars ledighet inleddes med uppgång klockan 8.00 för att tvätta - i massor. Jag och två fulla Ikea-kassar tog bussen hem till mamma och nu är vi i full gång.
Det här med att tvätta. Jag äger typ 30 par trosor, på så vis behöver jag bara tvätta en gång i månaden. Men blir det så ofta? Tyvärr inte. Det slutar alltid med att man går omkring i nöd-trosorna, de man absolut inte använder annars, antingen de som är smått trasiga, för små, eller fintrosorna (som bara ska användas vid finare tillfällen.) I dag är det de lite för små, gamla trosorna som gäller kan jag avslöja.
Men det är alltid lika skönt att ha avklarat en tvätt. Och egentligen är det ju lite roligt och inte alls jobbigt. Nu tänkte jag till och med passa på att sola under tiden, väldigt avkopplande - göra nytta och slappa samtidigt.

Det var dagens utlägg om tvätt. Jag ska använda dagen till att filosofera och komma fram till något väldigt spännande att skriva om till nästa gång.

Puss!

Inga kommentarer: