lördag 21 augusti 2010

Nu jävlar tar vi tag i det!

Jag är sämst på att hålla mina blogglöften. När jag tänkte nysatsa beskrev jag, och det står fortfarande i min presentation att jag skulle skriva mer om vad som händer på Aftonbladet.
Så mycket sånt har det kanske inte blivit.
Under sommaren nu har det varit ganska mycket hets eftersom jag många gånger jobbat som ensam reporter om kvällarna.
Ofta inte stressigt tidsmässigt, men den eviga pressen att hitta grejer som folk vill läsa, så att vi får över en miljon klick varje dag, det är stress! Men det är också charmen på jobbet!

Något som är mindre charmigt är framförhållningen. När jag fick mitt vikariat i december ringde de samma vecka som de ville att jag skulle börja. (Ack jag minns känslan när jag stod hemma hos en tant och började gråta)
Nu när kontraktet går ut om 10 dagar, vet jag fortfarande inte om jag får förlängt. (Senaste budet är att jag får veta på måndag, men det lutar åt att jag får jobba september också).
Men det är bara att vänja sig, i den här branschen finns ingen säkerhet, det visste jag när jag gick in i den också.

Annars testade jag en klänning som jag inte använt på två år och den passade som en smäck - därmed utgång på torsdag! Årets första Stocken!
Onsdagen bjuder på kräftskiva dessutom, med hela alltihop, snaps och grejer.
Måndag gör vi en catch up med gamla högstadievänner och tisdagen erbjuder mig lunchplaner med Ulrika. Jag gillar när ledigheten späckas. Men än finns det glapp, så vill ni hänga, hör av er!

Så nu gör vi ett nytt försök att ge liv i bloggen. Vi får se hur länge det håller i sig. Men regelbundna inlägg kan jag lova, jag gillar ju egentligen att blogga.

2 kommentarer:

mia sa...

åh, vilka ska stocka? lite sugen! ^

ulrika sa...

hallåå jag känner att jag ligger lite efter i bloggläsande här..fick för mig att du sagt att du slutat blogga? VAD FAN FICK JAG DET IFRÅN?!?! massa att läsa nu!! MEN det är bra på sätt och vis ;D Får ta igen allt nu innans vi ses i morgon :D hihi PUSS <3