onsdag 24 november 2010

Ja, jag har lurat mig själv

Vilket himla busväder! Promenerade hem i natten i går. Men det är mysigt, så länge man har rätt kläder på sig.
I går fixade jag lite julpynt, en chokladkalender och köpte den första julklappen. Det är ju för jösses bara en månad kvar till julafton i dag.
Har fått information om att julen blir omstrukturerad i år. Kan bli lite spännande, även om jag gillar inbitna traditioner. Men det är bara att skapa nya traditioner.
Det är sjukt att jag blir så stressad av julen, men det är för att jag vill göra det mesta av det. Därmed ska det julbakas i minst två omgångar och pyntet i år ska överträffa förra året. Då fick inte min lägenhet så mycket kärlek. I år är det jag som ska känna mig extra mysigt välkommen hem till allt härligt julpynt. Ja, jag låter som en patetisk nucka, men jag behöver mitt julpynt.

Min framtid efter Brasilien verkar bli allt mer stabil också. Jag återkommer när jag har klara besked, men det känns bra.

Och jag hittade min kameraladdare så jag slipper köpa en ny. Nu måste jag bara börja fundera på vad jag ska ta med för presenter till mina värdfamiljer. Har ni några förslag?

Inga kommentarer: