torsdag 11 november 2010

"Sprut-luder"

Usch vilket fult ord. Inget ord man borde använda. Men nu använder jag det i ett lite ordleks-sammanhang.
Var på vaccinationsbyrån i dag nämligen. Och jösses vad med grejer jag behöver ta. Kommer garanterat lägga omkring 2000 kronor på sprutor i slutändan.
Tog första sprutan mot Hepatit B i dag. En sån till ska jag ta om en månad. Sedan ska jag få en dryck mot någon magåkomma. Sen ska jag dit i morgon för att testa om jag kan få vaccin för Tuberkulos. Kan jag det ska jag tillbaka tre dagar senare och då kan jag förmodligen ta för Gula febern också.
Fattar ni vad med sprutor.
Och Tuberlulos-vaccinet låter creepy då det blir ett öppet sår efter det som måste läka innan resan. Nasty...
Tur att jag redan tagit Hepatit A i alla fall.
Dagens konstaterande: Man får inte vara spruträdd om man ska utomlands.
Ordet sprut/spruta, jag är ledsen men jag tänker på en annan innebörd och skrattar för mig själv som en pojk i puberteten.

3 kommentarer:

karin sa...

ja oj vad mkt du måste ta!!! du skulle tagit twinrix när du tog hep a, det borde ju ha sparat massa pengar!
hahah skrattade också när jag läste ordet sprut! xD
hoppas du inte får ett stort ärr efter tuberkulossprutan! man kan alltid se vilka som tagit den!
dagens ord för mig är hobbyturk! haha roligt ord och innebörd! xD

Kenny sa...

Haha, snusk-Therese... :)

Anonym sa...

en hora ska ta allt