måndag 1 november 2010

Money, money, money

Jag finner viss humor i att mitt kontrakt med Aftonbladet gick ut i går.
I morgon ska jag nämligen jobba där igen. Blev inringd i dag för tisdag och onsdag.
Jag klagar verkligen inte! Det är väldigt bra att få in lite cash!
Frågan är hur ofta jag ska bli inringd. Transportmässigt kan det bli väldigt dyrt om jag inte köper ett pendlarkort, fast det kan bli onödig utgift också om jag köper ett pendlarkort som inte används tillräckligt mycket.
Men jag ska inte klaga! Sparar jag alla biljetter och dylikt kan jag ju dra av det på skatten sen i alla fall.
Ekonomiskt sett måste jag ha ett nytt jobb i mars. Innan dess hoppas jag kunna hanka mig fram på timlönerna från Aftonbladet och förhoppningsvis från UNT.
Sen reser jag en smula. Hittar jag inget journalistiskt jobb sen så lider inte jag av att jobba med något annat, jag är inte kinkig. Annars blir det garanterat studier till hösten, om jag förblir arbetslös.

Inga kommentarer: