måndag 18 oktober 2010

Dilemman

Nu slog det mig att jag återigen faktiskt kan vara arbetslös om två veckor.
Jag har intalat mig själv att det inte gör något. Att det är helt lugnt.

Det är lugnt. Jag har råd att vara arbetslös i några månader och resa runt lite som jag har tänkt. Men. Vad gör man sen? Hur söker man jobb? Vad vill jag jobba med? Vill jag plugga?
Det finns faktiskt en hel del att reda ut. Och jag kan inte gå runt och vara arbetslös för länge, tänk om jag fastnar i det bekväma?

Jag är ingen slacker, det vet jag. Men jag måste bestämma mig för vad jag vill göra för att få det avklarat. Vad är mitt nästa steg? Ibland funderar jag på att byta bana. Eventpersonal är något som har slagit över mig. Liksom vara ansvarig för arrangemanget runt Fotbollsgalan eller Melodifestivalen. Eller DN-galan och andra idrottsarrangemang.
Eller vill jag testa radio och tv?
Eller bara ha ett år när jag går tillbaka till att frilansa och jobba med människor på ett eller annat sätt. Det finns på tok för många alternativ.
Och jag gillar ju det jag gör och jag blir bättre på det och det är väl inom sportjournalistiken som jag lättast kan få jobb.

Jag väljer nu att leva i förnekelse i en vecka till. Sen blir det fan dags att ta tag i detta.

Inga kommentarer: