fredag 1 oktober 2010

Är det vår, är det vinter eller höst?

Nu är det tiden på året när min lägenhet blir så förbannat kall.
Jag sover med tjocktröja, pyjamasbyxor och strumpor och fryser ändå arslet av mig.
Jag måste köpa något slags värmeelement.
Utöver det så tycker jag faktiskt om att hösten är här. För första gången i mitt liv så tycker jag om hösten. De senaste dagarna har varit fantastiska med sol och lagom kyla. Klär man bara på sig ordentligt så är det lugnt. Det här är bästa årstiden för promenader så numera står cykeln parkerad, nu går jag överallt.
Och jag längtar lite efter snö och framförallt jul. Kanske jag ångrar när vi har haft snö och 25 minusgrader i tre månader, men nu vill jag ha det i alla fall.

Ikväll är planen att jag och tjejerna ska beställa våra livs första helrör. Det kan bli spännande! Likväl som att jag inte ska frysa i jeansshorts... Nu börjar säsongen när man tar med sig en hel hockeytrunk till krogen så man kan ha lite överdragskläder med sig för hemfärden senare på natten. Men som sagt, jag gillar't!

Inga kommentarer: