onsdag 27 oktober 2010

Mitt liv som arbetslös

Ja, det har bara gått en dag. Och officiellt är jag ju inte arbetslös. Kontraktet sträcker sig till söndag, men jag kommer inte att jobba fast något mer.

Det verkar som att jag kan bli inringd till och från också, på Sportbladet. Sen hoppas jag på frilans på UNT vilket börjar se lovande ut. Om jag ringer EP också så ska det nog bli fint det här. Helt arbetslös blir jag alltså inte.

Och det ligger ju faktiskt i min natur att snåla. Jag levde för att snåla förut, måste bara hitta tillbaka till det. På stan i dag lät jag bli att köpa massvis med saker och i går fyndade jag ett läppstift för fem kronor på Aftonbladets "gratis-grejer-loppis" så grunden är lagd.

Första middagsmåltiden som arbetslös blir jag dessutom bjuden på.

Inga kommentarer: