lördag 22 december 2007

"Redan första advent satte du fyr på min kärleksstake"

Helt ärligt... Det finns så mycket skräp och nödlösningar i dagens så kallade "tidningar". Sitter här och läser Aftonbladets fredagsbilaga Klick! som jag faktiskt tycker är en ganska underhållande tidning då jag på den senare tiden inte kan fokusera tillräckligt för att läsa något. I Klick! finns det en massa bilder som man kan titta på istället. Men i vilket fall så började jag läsa den sista texten lite lätt. De brukar intervjua en kändis om "om vi var ett par" och ställa lite frågor som typ: vart träffades vi? När hade vi sex första gången? Så får kändisen fantisera ihop ett svar. I detta nummer har de hittat den största kändisen av alla, nämligen TOMTEN! Dock ger tomten mig en lite fel uppfattning om hur tomten är. Några utdrag från texten:

Hur träffades vi?
Tomtens svar: På en julfest. Jag hade sniffat lite för djupt i glöggen..
Hallå! Tomten är ingen slemmig alkoholist...

När bjuder du in mig till din verkstad?
Tomtens svar: Redan första advent satte du fyr på min kärleksstake.
Hallå! Tomten är ingen slampig kåtbock...

Jag må vara konservativ och naiv, men en tomte är en mysfarbror. Och då mysfarbror i en oskyldig tolkning. (Nu hoppas jag att alla fattar den ironi som jag delvis försöker delge mig av i detta inlägg)

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha dom gör så tomten framstår som största slemmet ju!:P ack ack dom borde skämmas!

Tessguss sa...

haha, precis vad jag tycker!!