torsdag 24 januari 2008

Ett bättre alternativ

Tänk att det alltid, då menar jag ALLTID finns ett bättre alternativ. Ett alternativ som lockar så mycket mer. Just nu som alla andra gånger när jag skriver så är att blogga ett bättre alternativ än att göra massa annat.

Jag ska skriva ett personporträtt om en person jag egentligen inte har någon vinkel på, det är spännande.

JUST NU: "Jag nöp mig i naveln på lunchen - det gjorde jätteont" / Julia

Nu byter jag spår totalt men igår var jag barnvakt åt en av mina älsklingskusiner. Sötast och underbarast! Jag älskar att man får betalt för att spela tv-spel och umgås med älsklingen. Tittade på barnprogram också och som alla andra gånger leder allt till korv.
"Har du sett min säng?"
"Nej, vill du ha korv?"
Barnprogram är logiska.

Liknelsen han gjorde med Moshu också var underbar. Moshu är draken/ödlan i Mulan men min kusse tyckte att han var en "kinesisk daggmask"

Puss!

2 kommentarer:

mia sa...

haha, kinesisk daggmask! <3
korv-citatet förresten, vilket barnprogram var det från?

Tessguss sa...

loranga, dartanjang och mazarin heter barnprogrammet.