fredag 11 januari 2008

Handbollsfredag

Idag är det fredag. En fredag som framtills igår var helt utan planer. Men igår ringer my man, Kjell på EP och frågar om jag vill se handbollslandskamp. Klart jag vill! Jag får se den i utbyte mot att jag hjälper till med arbete som pressansvarig, vilket innebär fixa fika till journalisterna. "Jag behöver någon som vet hur det går till med media" Ja, det gör jag ju, jag kan ju allt! Och så har jag inga pengar! Jag ville ju se den matchen och nu får jag göra det gratis! Det kan bli riktigt häftigt också, i halvtid ska det vara en webbintervju med någon av spelarna eller tränaren, den ska jag se till att det funkar med och då kommer jag att stå jättenära, kanske till och med prata med någon cool människa. (Jag är nörd!) Min vän Charlotta ska självklart hjälpa till också, "Ler och långhalm" som Kjell kallar oss. Han tycker i och för sig att Lottan är rödhårig också, så den karln är en aning spännande.

Den här dagen i skolan är en aning spännande också. Från halv nio till halv fem. Åtta fucking timmar! Och det är bara tre lektioner, och typ fyra timmar håla. OVÄRT!

Puss!

Inga kommentarer: