torsdag 3 januari 2008

2008

Nu är året här. Året jag fyller 18, året jag tar studenten. Shit vilket år, shit vilka förhoppningar, shit vilka utmaningar. Det kommer att bli ett händelserikt, spännande år utan tvekan. Frågan är om det kommer vara övervägande positivt eller övervägande negativt. Men i vilket fall så spelar det ingen roll för det kommer ändå vara ett viktigt år i mitt liv, förmodligen det viktigaste hitills. Vad vill jag göra det här året då? Jag borde snarare ställa frågan; vad vill jag inte göra? Jag tror inte att jag vill ta ett jobb som chipstillverkare, jag vill inte köpa en tiger tror jag och jag vill inte börja med ultimate fighting, men allt däremellan kan jag nog tänka mig att göra.

Men första målet att ta mig igenom sista terminen av gymnasiet, sen vill jag komma på något nyttigt som jag kan göra den närmsta framtiden efter, vad är dock oklart.
Jag vill festa en massa och krogen kommer att bli välbesökt från om med om drygt ett halvår. Jag ska lyckas komma in på min egna studentskiva.
Jag vill ta körkort innan årets slut.
Jag vill njuta av allt som händer!

Låter som att detta är vad i princip alla i min ålder vill, i större drag. Men alla kommer att göra detta på olika sätt och det är det som är så himla spännande. Hur olika livet artar sig för personer i så lika situationer. Förutsättningar, flyt och ambitioner är det som skiljer oss åt. Och tur är väl det, att våra vägar bär åt helt olika håll. Det borde alla vara medvetna om, eller alla är nog medvetna om det, men alla borde fatta det. det går inte att jämföra sig med andra eller försöka gå i samma steg som någon annan för det går inte. Man måste se till sina egna förutsättningar och sedan göra något av det. Med det menar jag inte att man bara har en väg att gå. Ens egna förutsättningar kan man påverka precis hur man vill. Det är vad man gör det till och alla kan bli det de vill bli, bara man gör det på det sätt som passar en själv. Men ALLA kan klara det!

Puss!

Inga kommentarer: