söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag...

Virve önskar att få en tankegång om gårdagen, eller det som alla andra vill kalla Alla hjärtans dag. En helt meningslös dag som bara finns för att smeta ut förtvivlan i ansiktet på dem som är ensamma. Nej men seriöst, dagen i sig är väl mysig, men ändå ack så larvig. Jag saknar att gå i skolan, där blev man i alla fall bjuden på godis då.
Igår var i och för sig inte helt fel heller. Det blir aldrig som man tänkt sig kan vi ju först och främst konstatera. Eller okej, dagen börjar som planerat. Ut till farmor, äta ihjäl sig, komma hem, titta på melodifestivalen och förfesta lite med Malin. Det är sen det vänder. Vi skulle på nation, Smålands närmare bestämt och festa med Jossan och Julia, men när jag och Malin kommer dit är det öde. På något vänster hamnar vi på People. Hur kan det vara så jävla oundvikligt för oss?! Det är faktiskt illa! Vi betalade inträde, dessutom! Men vi har faktiskt en grymt trevlig kväll. Men en trevlig kväll kan inte avrundas som väntat heller. Plötsligt är vi på väg till Burger King istället för hem. Det åks taxi till Salabacke. Klockan åtta på morgonen idag ringer min mobilklocka som menar att det är dags att röra sig hemåt eftersom jag ska till Enköping med en buss som går 11.15.
Jag och Malin har suttit och småskrattat åt våra äventyr. Hur utsätter vi oss för allt såndant här?! Men vi fick en dubbeldejt på Alla hjärtans dag i alla fall, som vi hade planerat. (Hehe)

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha det här måste du berätta om sen:D du får ringa sen när du slutar om du orkar:)