måndag 7 februari 2011

Dag 37

En helg avverkad.
Gjorde en turistrunda i staden och hittade ett ställe som jag garanterat skulle ha haft som favoritställe om jag bodde här. En tillflyktsplats, perfekt för att rensa huvudet.
Var ute på kvällen och såg en charmig kille uppträda och gick ensam lös på Michael Jackson-låtarna, mitt sällskap tyckte jag tog i lite för mycket tror jag.
PÅ söndagen var jag på en bra marknad och hitta lite presenter att ta med hem.

Annars tänker jag mycket på att komma hem just nu. Jag tänker på sista dagen som jag kommer att träffa mina bebisar, det absolut jobbigaste.

Annars finns det vissa saker jag inte kommer att sakna från Brasilien och det är brist på planerande. Ja, jag vet att det alltid löser sig till slut (tatuerar förmodligen in ett portugisiskt uttryck för just det) men jag får tokryck över att inte ha stenkoll på saker. Därför blir det lite skönt att komma hem och styra över tillvaron själv igen. (Lär ångra det uttalandet när det väl kommer sig.)

Fick nu beskedet att jag jobbar valborg i år också. Men jag börjar 15.30, så jag hinner ju med det roliga på dagtid i alla fall, slutar sedan 23.30 typ, och det är ju då festen börjar igen! (Ni ser, huvudet har redan börjat lämna Brasilien...)

Inga kommentarer: