tisdag 1 februari 2011

Dag 31

Jag har pratat med mamma och Felicia via videosamtal i dag. Det var trevligt. De fick hälsa på min brasilianska mamma och syster.
Jag har nu även skaffat mig Skype så att jag kan hålla kontakten med mina brassar när jag kommer till Sverige.

I dag var jag på barnhemmet för de större barnen och det är lite annorlunda än med bebisarna kan jag ju säga. Men det var kul att leka lite, få lite motion och få vara lite utomhus. Men jag var ändå tvungen att gå till bebisarna på eftermiddagen eftersom jag saknade dem så mycket. Men de äldre barnen fick presenterna som jag köpt till dem i Sverige. Och de blev överlyckliga. Pruttkudden lekte de sönder på två timmar.

Jag gav kakor till det gravida paret på gatan i dag och de sa inte ens tack, frågade bara efter mer att äta. Jag tog lite illa vid mig. Vet inte om jag ska fortsätta med detta trots allt.

Nu är tanken att jag och min syster ska titta på film, men hennes mamma vill titta också och hon har massa saker för sig för stunden. På torsdag tänkte jag göra svenska pannkakor till familjen. Hade tänkt göra det redan i morgon, men det verkar som att det blir middagen med pappan istället. Har lovat huset kladdkaka och äppelpaj på svenskt vid också innan jag åker.

Beijos!

1 kommentar:

mormor sa...

hej Therese skulle tacka för kH





hej Therese skulle tacka för kortet vi fick det kom 31 januari mvh Mormor Morfar.










ortet vi fick Det kom 31 januari